:: 12 błędów finansowych przedsiębiorców – błąd #8

bg faq title

W ubiegłą środę na blogu przedstawiłem wpis błąd #7: Mylenie narzutu z marżą w mini-serii „12 najczęstszych błędów finansowych przedsiębiorców”. Seria stworzona została przeze mnie jako pomoc dla osób prowadzących własną działalność, samozatrudnionych i freelancerów.

Kolejne wpisy będą pojawiały się regularnie co środę.

Dzisiaj przedstawiam błąd #8:

Brak wiedzy na temat sposobów monetyzacji potencjalnych Klientów

Jeżeli nie znasz odpowiedzi na pytania:

  • Kto jest Twoim potencjalnym Klientem?
  • Co kupuje Twój potencjalny Klient?
  • Gdzie kupuje Twój potencjalny Klient?
  • Kiedy kupuje Twój potencjalny Klient?
  • Dlaczego Twój potencjalny Klient kupuje?
  • W jaki sposób możesz zmienić nawyki potencjalnego Klienta aby kupował od Ciebie?

To znaczy, że nie wiesz w jaki sposób zamienić potencjalnych Klientów w Klientów Twojej firmy. A to oznacza finansowe kłopoty. Nie zgaduj odpowiedzi na te pytania i nie próbuj wymyślić zachowań potencjalnego Klienta. Znajdź sposób aby zmierzyć motywację do zakupów, preferencje i nawyki swoich potencjalnych Klientów. W jaki sposób? Znajdź Twojego Idealnego Klienta.

Im węższy i konkretniejszy opis Klienta stworzysz, tym potrzebujesz mniejszych nakładów jednostkowych aby do niego dotrzeć. Twój Idealny Klient musi potrzebować i chcieć Twojego produktu lub usługi oraz musi go być stać na Twoją cenę. Klienci kupią Twój produkt lub usługę gdy będą wiedzieli:

  • Jakie korzyści będą z nich mieli.
  • Jakie potrzeby im to zaspokoi.
  • Jakie rezultaty osiągną dzięki Twojemu produktowi lub usłudze.

Najczęściej mając produkt zaczynamy szukać Klientów. A może warto odwrócić myślenie i poszukać produktu dla Potencjalnych Klientów do których najłatwiej/najtaniej potrafisz dotrzeć?

Wielu przedsiębiorców sądzi, że powinni wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję do zarobienia pieniędzy, zamiast skoncentrować się na głównym produkcie, rynku czy kanale dystrybucji. Koncentracja prowadzi do lepszych rezultatów i lepszego wykorzystania pojedynczej niszy, którą potrafisz najlepiej zagospodarować.

Idea „Oferuję wszystko dla wszystkich” nie jest receptą na sukces. Im większy rynek chce „zagospodarować” Twoja firma tym większe nakłady na reklamę i marketing musisz ponieść i walczyć z większą i silniejszą konkurencją. Idea „Oferuję wszystko dla wszystkich” to przepis na finansową porażkę.

Również, co często się zdarza nowym firmom, ich właściciele twierdzą, że  „Nie mają konkurencji”.  Niestety nie świadczy to o unikalności nowego produktu lub usługi lecz raczej o braku wiedzy i informacji przedsiębiorcy. Konkurencja zawsze istnieje. Jeżeli nie bezpośrednia to pośrednia. Konkurencja to wszystkie firmy w których Twój Potencjalny Klient może wydać swoje pieniądze a które mógłby wydać u Ciebie. I tak konkurencją dla salonu meblowego jest nie tylko drugi salon meblowy w sąsiedztwie ale też biuro podróży w innym mieście czy dealer samochodów w innym województwie.

Za tydzień w środę przedstawię Ci błąd #9:

Brak znajomości Cash Flow własnej firmy

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Dołącz do społeczności 12 650 Czytelników newslettera:

Jeżeli chcesz ruszyć z miejsca ale nie wiesz od czego zacząć, możesz zadać mi najistotniejsze dla Ciebie pytanie na temat finansów i inwestowania*:

* Zdając mi pytanie, otrzymasz bezpłatny dostęp do kursu "Jak zaplanować i osiągnąć sukces finansowy". Jeżeli chcesz dostać precyzyjną odpowiedź, nie zadawaj ogólnych pytań. Odpowiedź otrzymasz na maila lub przez wpis na blogu.

Administrator danych osobowych: Śniegocki Development, Sławomir Śniegocki, al. Korfantego 40/13, Katowice, e-mail: slawek.(małpa).slaweksniegocki.pl
Zgadzam się z polityką prywatności

Przeczytaj podobne wpisy

Pierwszy raz u mnie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Pierwszy raz na moim blogu?

Jeżeli chcesz prowadzić życie pełne pasji i realizować własne marzenia, na początek opanuj chaos we własnych finansach, naucz się zarządzania inwestycjami i zbuduj majątek uniezależniający Cię od pojedynczego źródła dochodu.

Przestań podążać za tłumem i zacznij podejmować bardziej skuteczne i bardziej niezależne decyzje finansowe niż do tej pory. Pokażę Ci jak to zrobić. Od lat uczę się od lepszych od siebie.

Cześć! To ja, Sławek Śniegocki Kon$ekwentny Inwe$tor, autor poradników i kursów finansowych, mentor, podróżnik, optymista.

Od 2009 roku pomagam ambitnym pracownikom i przedsiębiorcom w osiąganiu celów finansowych i inwestycyjnych.

Jeżeli chcesz uwolnić swój czas, przyśpieszyć tempo budowania majątku i poprawić jakość życia, poniżej znajdziesz krótką ściągę;

Dołącz do społeczności 12 650 Czytelników newslettera:

Jeżeli chcesz ruszyć z miejsca ale nie wiesz od czego zacząć, poniżej możesz mi zadać jedno, najistotniejsze dla Ciebie pytanie na temat finansów i inwestowania:

Zgadzam się z polityką prywatności

* Zdając mi pytanie, otrzymasz bezpłatny dostęp do kursu "Jak zaplanować i osiągnąć sukces finansowy". Jeżeli chcesz dostać precyzyjną odpowiedź, nie zadawaj ogólnych pytań. Odpowiedź otrzymasz bezpośrednio na maila lub przez wpis na blogu.

Administrator danych osobowych: Śniegocki Development, Sławomir Śniegocki, al. Korfantego 40/13, Katowice, e-mail: slawek.(małpa).slaweksniegocki.pl

Dla każdego coś miłego:

TEMATY KTÓRYMI SIĘ ZAJMUJĘ:

Poznaj moje książki:

ZAPRASZAM CIĘ RÓWNIEŻ NA:

  • Polecam książki:
  • Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz zmienić ustawienia dostępu do cookies w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na stronie Polityki Prywatności

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close